Sunday, March 13, 2011

pendapat aku tentang tsunami

dah tiga hari berlaku tsunami kat jepun..
ramai gila yang update dan aku rasa hampir keseluruhan blog list aku update pasal menda yang sama..
picture tsunami di jepun..
video tsunami di jepun..
berita terbaru tsunami di jepun..
banyak lagi la..
dan ada jugak yang update macam tsunami di jepun, ultraman melarikan diri..
tsunami di jepun, doraemon lari melalui pintu masa..
blablabla and others shit things..


aku senyapkan diri ja bila tengok berita pasal jepun..
nak update pon macam ramai gila yang update pasal menda yang sama..
herrr bored but aku still jugak pergi baca satu satu..
yela sebab laen orang laen berita laen fikiran laen pendapat..
so setiap tajuk yang sama akan dapat banyak ilmu..
muntah darah 


tapi bila ada yang mula membuat cerita pasal teknologi di jepun mampu menaikkan semula ekonomi mereka..
bila ada yang buat cerita pasal ultraman, batman, doraemon and laen lagi..
aku mula la nak cakap ketidak puas hatian aku nih..


korang semua ni tatau la nak tegur macam mana..
masing masing ada otak ada hati..
tapi kenapa la cakap macam tu..
cerita fantasi tu semua kan hanya rekaan..
bodoh sangat sampai jadi bencana macam ni nak jugak cakap menda tu asal?
pasal teknologi negara dorang tuh korang nak cakap..
ni semua bukan pasal ekonomi..
ni semua bukan jugak pasal teknologi mana canggih mana bijak mana pandai..
kalau bencana yang berlaku buat teknologi dorang je musnah tadak hal la..
tapi ni semua kan melibatkan nyawa..
tak perlu korang nak keluarkan ayat yang mungkin dapat menunjukkan kita ni tadek hati dan perasaan..
cuba korang duduk kat tempat dorang sana..
lepas tu baca apa yang korang cakapkan..
apa korang rasa?


syukur la kita ni duduk kat malaysia..
duduk tengah tengah lingkaran sebab tu selamat..
kalau korang kat sana aku rasa tak sempat nak fikir ultraman semua tuh..
maybe korang semua memaen atau bergurau..
tapi aku rasa salah masa kot..
dorang tengah mengalami masa yang teruk kat sana..
hormat and doakan mereka..
bukan update blog and talk about all the shit things..
dulu time bebudak korang jugak duduk depan tv and tengok cerita dorang..
bila jadi macam ni siap nak perli pahal..
macam kacang lupakan kulet..
herr


aku bukan nak kondem atau cakap pape yang tak senonoh..
tapi fikir la balik..
tak kesah langsong korang update pasal tsunami gempa bumi tuh..
aku jugak membaca semua nya..
tapi tayah untuk yang ultraman doraemon shin chan blablabla..
maaf kalau ada tersalah terkasar bahasa..
ni pendapat aku da tade kena mengena dengan hidup atau mati..
kalau korang pernah update post mcm ni, maaf sepuluh jari aku susun..
peace..


p/s :: selagi kita tak rasa, kita akan cakap tanpa berfikir..

No comments: