Tuesday, May 11, 2010

kenangan aku dan imbasan dosa..

da bape hari tade mood..
bukan bape hari tapi da bape minggu..
harihari asek nak marah..
asal ade mende yang orang buat silap siket dakni da naek melenting..
mule dah rase tak selesa dengan keadaan sekarang..


sem4..
sumpah aku akan rindu kau..
rase sedey bile nak tinggalkan umah ni untuk cuti kali nih..
member ajak kuar malam tadi pon aku rase tade mood sangat..
rase nak dudok umah ni lelame sampai puas hati..
rase tak puas sedangkan aku maseh ade 1 sem untuk umah nih..
semalam ubah suai bilik..
aku sanggop tido bawah dan katel aku di buka asal aku boley nmpk bilik ni luas dan kemas sebelum aku balek cuti..
rase tenang sangat tengok bilik ni kemas dan luas..
kejap lagi nak basoh motor then tinggalkan kat umah member..
jage diri ye motor..
tuan kamu mahu pulang..
rase macam nak bersihkan semuanye sebelum balek..
sedey semacam untuk tinggalkan sem4 dan umah nih..
nak tahu tak?
aku pernah menanges depan lect aku haritu..

bile lect aku cakap kamu da boley burn dalam cd..
ya allah rase macam seksa yang aku harungi selame 1 sem ni dah berakher..
mesti aku rindu saat bangon pagi teros buat keje..
saat sebelom tido buat keje sampai jam 3,4am..
menanges sebab tak mampu buat terbaek tapi cube belajar untuk jadi yang terbaek..


sekarang aku selalu menanges..
sebelum tido aku termenung..
teringat mak ayah pengorbanan mereka..
tingat dosa aku yang tak terampun tah..
tingat kesalahan aku dekat mak ayah..
dekat kawankawan yang oweys ade kat side aku bile aku jatoh..
kekadang dudok sesorang pon aku boley nanges..
rase macam semua dah terimbas balek depan mate aku..
kekadang rindu kat momok..
kucenkucen yang lepas puteh,neney,ciki sume lah..
arwah adk aku kekadang datang melintas kat fikiran aku..
mesti die tengah sumel sangat sekrang nih..
sekolah rendah lagi kalau tak silap aku..
ingat lagi saat aku cium die untuk kali pertama dan kali terakher..
sebelum dorang kebumikan die..
merah lagi muke die..
aku cium slowslow kat pipi die yang sumel tuh..
tetibe terlintas jugak pasal arwah abg sedara dan arwah makcik aku..
satusatunye sedara aku yang paleng baek dan mulia..
pagi raya umah die adalah yang paleng penting utk aku pergi..
umah first yang akan aku jejak..
sekarang da tade sume tuh..


terfikir tentang mase depan aku yang tah ape dan kemane..
rase macam aku tak boley nak tunaikan ape aku janji utk mak ayah aku..
segulung ilmu yang tak ternilai,
kereta yang mak aku nak sangat,
umah besar untuk mak ayah aku just luangkan mase untuk bermaen dengan cucu,
kebahagiaan yang dan kesenangan yang dorang perlukan,
gelaran haji dan hajah untuk mereka..
semua berlegar dalam kepale aku tanpe aku dapat tangkap..


maaf ya kalian..
yang kenal aku melalui laman ini,facebook atau di luar..
bahagia untuk kenal kalian..
even tak pernah jumpe korang peneman aku..
yang sentiase bagi aku semangat untuk menules dan meneruskan hidup..
kekadang tak sedar dosa yang terhasil..
tapernah terlintas nak saketkan korang..
just kekadang aku terlindung dengan ego dan amarah..
yang mane pernah kene marah dan makian aku,
yang mane pernah aku buat sampai menanges,
maaf sesangat untuk itu..
yang mane pernah aku buat sampai tersenyum,
yang mane pernah aku bahagiakan,
korang yang buat aku buat korang macam tu..
yang mane pernah happykan aku,
yang mane pernah buat aku menanges,
yang mane pernah tolong jatuh bangon aku,
mekaey untuk semua itu..


p/s:: menanges lagi untuk kesekian kali.. :)

3 comments:

Nonny Atika said...

bila ada rasa kesedihan, ada penyesalan, bermaksud kita sudah bersedia menerima kenyataan ttg kekurangan dan kesilapan kita..dan inssyaAllah itu akan membawa kepada perubahan yg lebih baik dlm diri..semoga semua yg terbaik akan jadi milik awk k..jgn risaukan sgt apa yg akan jadi nanti, utamakan dulu yg ada skrg ni. as they say, in time, all will fall into its right places =) insyaAllah..

amie said...

mrs-nurl,,
aminn..
:)
thkns singgah.. :))

teyha said...

npe nie?? bce n3 nie pn wat sye ingt bnde2 lepas...agk sedih bce n3 nie..rse cm amie btul2 down je.
xtw ape kata yg ssuai untk naek kn smgt amie..
just one thing,stay strong!!! and believe yourself..
k? smile~~:D